Košice (redakcia) – Slovenská pošta vydala poštovú známku „Spoločné vydanie s Českou Republikou: 150. výročie uvedenia do prevádzky Košicko-bohumínskej železnice“ s nominálnou hodnotou 1,85 eur.
Známku vytlačila technikou oceľotlače v kombinácii s ofsetom spoločnosť Tiskárna Hradištko, s.r.o.
Hlavným motívom poštovej známky je parný rušeň s kužeľovito ukončeným kotlom radu 110, ktorý bol v roku 1908 vyvinutý, pre vysokohorské prostredie, šéfkonštruktérom Rakúskych štátnych dráh Karlom Gölsdorfom. Pre Košicko-bohumínsku železnicu bola v roku 1918 modifikovaná séria na prepravu ťažkých rýchlikov. Hárček poštovej známky stvárňuje historickú mapu so zvýraznenou trasou Košicko-bohumínskej železnice.
Súčasne s poštovou známkou bude vydaná obálka prvého dňa (FDC) s pečiatkou FDC s dátumom 18. 3. 2022 a domicilom mesta Košice. Motívom prítlače obálky FDC je železničná výhybka s budovami železničných staníc v Bohumíne a Košiciach v pozadí.
FDC pečiatka je tvorená trojuholníkovou dopravnou značkou so siluetou rušňa. FDC vytlačila technikou ofsetu spoločnosť Tiskárna Hradištko, s.r.o. Autorom výtvarného návrhu poštovej známky, kupónu, hárčeka, FDC a FDC pečiatky je akademický maliar Dušan Kállay. Autorom rytiny poštovej známky a kupónu ako aj líniovej rozkresby hárčeka je Jaroslav Tvrdoň.
Trate Košicko-bohumínskej železnice dodnes tvoria jednu z hlavných tepien slovenskej železničnej siete. Vybudovaním železnice sa mala zrýchliť a zefektívniť doprava železnej rudy zo spišských a gemerských ložísk do třineckých železiarní, ako aj doprava uhlia zo sliezskych baní na sever a východ Uhorska. Podporným argumentom bola aj doprava dreva, dobytka a potravinárskych produktov a v neposlednom rade aj zlepšenie spojenia do slovenských kúpeľov a Vysokých Tatier.
Prvé práce sa napokon začali 15. októbra 1867, ale pre finančné problémy sa výstavba prerušovala a odkladala, až pokiaľ financovanie stavby neprevzala Anglicko-rakúska banka. Potom sa výstavba trate naplno rozbehla. Ako prvý bol dokončený úsek Košice – Kysak –Prešov, na ktorom sa prevádzka rozbehla 1. septembra 1870. Ďalšie úseky nasledovali v roku 1871, až sa napokon spustila prevádzka aj na poslednom úseku Spišská Nová Ves – Kysak 12. marca 1872. Pravidelná prevádzka na celej trati z Bohumína do Košíc začala 18. marca 1872 jedným párom zmiešaných vlakov.